Tuesday, July 5, 2011

Kisah Hantu di SMK Kubong part 3 (akhir)

Episod akhir cerita hantu di SMK Kubong, sesampainya kami di asrama pada malam itu, kami duduk bersembang untuk mendengarkan pengalaman cerita masing-masing. Cerita 1, sebenarnya semasa berada dibukit, beberapa orang kawan melihat hantu terbang dari lampu jalan ke lampu jalan yang 1 lagi berulang-alik. Seperti hantu itu sengaja ingin menunjukkan dirinya. Hanya beberapa orang je yang nampak hantu itu, kemudian, cerita 2, kawan saya yang melihat kepala hantu bergoyang-goyang mengikut tangan saya. Saya cakap benda tu daun. Tapi kawan tu cakap dia nampak kepala.

Sambung pula cerita 3, 2 orang kawan melihat hantu yang sama iaitu hantu yang terbang tadi di blok kelas. Mereka nampak hantu tu di tangga tapi mereka tetap buat biasa jer. Cerita 4 adalah berkaitan bunyi suara orang bergurau dan berlari di blok kelas. Ingatkan kawan rupanya bukan sebab kawan saya berada di kawasan lain dan jauh dari bunyi tu datang.

Dan cerita terakhir adalah semasa di asrama, semasa kami sedang rancak berbual tiba2 seorang kawan 1 kamar bangun dari tidur berlari ke arah kami dengan berpeluh, ketakutan dan kelam-kabut. Dia kata dia nampak hantu terbang menuju ke bukit. Dia nampak melalui tingkap. Jadi, saya meminta dia menceritakan bentuk dan ciri2 hantu tersebut. Sekali didengar,memang bentuk dan ciri2 yang diceritakan sangat sama dengan apa yang kawan2 saya nampak semasa di bukit. Jadi malam itu saya memang percaya mereka ada melihat benda tu kerana kawan yang satu kamar tu tidak ikut sekali dengan kami ke bukit malam tu dan dia langsung tidak menyertai kami malam tu. Malam itu, berhimpit2 mereka tidur, siap ada member kata nak tido sekatil.. Ha3x..

4 comments:

  1. Anonymous31 July, 2011

    hak2x .. bez gak cta nie .. dgn condition sorg2 lam dorm .. fuhH .. seram gak arh .. hehe ..

    ReplyDelete
  2. hahahahahahhaha seram ada lucu pun ada...ee slalu juga dgr crita pasal hantu2 ni

    ReplyDelete
  3. tp btul ke bnda 2 wujud??

    ReplyDelete
  4. Benda tu memang betul2 wujud, Ingat bukan kita (manusia) sahaja yang hidup di dunia ini. :)

    ReplyDelete