Thursday, April 14, 2011

Bermula Kita Di Sini (SMK Kubong) siri 2



Bersambung pula cerita ni ya...hahaha, ok terus masuk laa kepada kisah di sekolah ni.. Benda yang awal aku cerita bagus kenangan dalam kelas la. Hihihi, peringkat permulaan, kami didalam kelas duduk seperti susunan biasa dan aku duduk dimana a? lupa... cerita2 tapi lupa.. Yang aku ingat kami ada buat susunan meja ngan kerusi cara yang lain, kami buat susunan yang lain dari kelas lain.. tapi selesa la untuk kami belajar.. Seingat aku, guru kelas kami miss May... hihihi.. Masa tingkatan 6 bawah tu aku macam lupa mcmna sebenarnya keadaan kelas kami.. yang aku ingat, susunan kelas kami mmg x sama macam kelas lain, ntah sejak bila lepas tu kami ubah susunan seperti biasa mcm kelas lain.. Malas la nak cerita pasal kedudukan meja..hahaha..
Masuk kisah dalam kelas, aku paling x lupa saat kelas MUET.. huhuhu..selalu je miss may marah kami. Lagipun bab bahasa English ni mmg aku kalah.. asal kelas muet jer aku akan rasa seram..haha.. Masa kelas 6 bawah ni banyak la jua pengalaman aku dengan rakan sekelas.. tapi macam aku lupa udah.. harap2 ada kawan cerita karang balik cerita 6 bawah ni..
Kisah 6 atas saja la..huhuhu, malas jua sudah cerita, kalau x silap masa 6 atas, aku dah pasang azam tahun baru untuk duduk tempat paling depan sampai hujung tahun. Aku mau capai matlamat aku dengan jayanya.. jadi aku duduk dengan Fadarus.. Dia komitmen terhadap pembelajaran. Jadi aku duduk sebelahnya.. Entah, pada suatu hari ada masalah dalam kelas, aku duduk di belakang. Tak tahu la aku duduk berapa jam, kemudia kawan kat sebelah cakap, yus kau terus duduk sini sajalah ya.. Huhuhu, aku pun angguk saja. Jadi sehingga hujung tahun aku duduk paling belakang.. apa lagi, kalau dah belakang2 duduk, aku jadi kaki tidur dalam kelas.. Beberapa kali cikgu tegur.Hahaha,
Paling aku x lupa kawan sekelas selalu buat kecoh, Faizal. Memang lah kalau dah dalam kelas, kawan ni selalu saja buat lawak. Ada2 saja benda mau dijadikan lawak di dalam kelas. Kalau dah jumpa kawan ni mesti mau gelak saja, Tapi dah memang kegilaan kami la, sampai sekarang kalau jumpa ada saja benda nak dijadikan lawak. Benda x lawak pun jadi lawak..Hihihi.
Cerita pula pasal cikgu, Aku paling suka ingat kata2 cikgu. Cikgu Ngu akan cakap "masuk U sungguh seronok, Bayangkan kita masuk U"..hahaha.. Tiap kali kelas cakap pasal U. Kalau cikgu Dyg Arnah selalu cakap kami ni pelajar tua.. "dapat hujung pangkal lesap"..hihihi.. Mcm2 ragam cikgu kami ni..buat kami gelak dan bersemangat.. Walaupun mereka melucukan tapi mereka semua adalah pendidik yang menjadi Idola saya..Hihihi.. Paling best bila dah masuk Cikgu Karimah, antara cikgu yang paling sporting dan bersemangat..Hihihi.. Sayang Cikgu semua.. Terima Kasih Cikgu..
P/S:Aku menulis waktu mengantuk dan stress ni.. Ku taip saja tah asal lapas..Hahaha.. Jangan marah....



No comments:

Post a Comment