Tuesday, December 13, 2011

Pertemuan dan Perpisahan


Pertemuan itu bersyarat dan perpisahan itu pasti(Jep Sepah). Ramai juga mengatakan setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Setiap yang hidup pasti akan mati. Jadi dalam kehidupan, kita tak akan dapat lari daripada semua itu, banyak pertemuan yang telah kita alami dan banyak juga perpisahan yang kita hadapi. Dalam pertemuan kehidupan saya di Universiti, kali ini saya akan menghadapi perpisahan dalam masa yang terdekat. Kira-kira sebulan lagi, saya akan berpisah dengan warga UPSI, kawan2 pendidikan Khas UPSI, kenalan di UPSI, pensyarah2 di UPSI dan juga yang aku sayangi, keluargaku warga SEARAH.
Dalam menghadapi saat ini, perasaan akan menjadi bercampur-baur dimana untuk meraikan tamatnya pengajian ISMP, tamatnya kehidupan yang penuh ujian dan dugaan, kembalinya diri kepada keluarga yang selalu dirindui saat berjauhan akan disertai dengan perasaan duka iaitu perasaan menghadapi sesuatu PERPISAHAN.
Kepada semua yang dikenali, diriku ingin memohon seribu kemaafan dengan penuh keikhlasan jika ada ku lakukan kesilapan tanpa ku sedari dan aku menyedarinya. Halalkan makan minum dan segala apa2 benda yang aku terpakai dan pakai atau gunakan...
Dalam sebuah pantun, Kalau ada jarum yang patah , jangan disimpan di dalam peti, kalau ada silap dan salah, jangan disimpan didalam hati.

Dengar sini teman2
kata2 buat pedoman
kalau salah oh maafkan
dalam hati jangan simpan.

Ku bicara soal teman,
kata2 buat panduan,
pensyarah kita beri ajaran,
ajarannya jangan diabaikan.

Kenapa oh kenapa terjadi pertemuan
kerana oh kerana UPSI.
Kita kawan jangan lawan
sampai nanti berjauhan.

Kenapa oh kenapa terjadi perpisahan
kerana oh kerana takdir Tuhan,
Kita kawan jangan lawan,
Sampai nanti berjauhan.

No comments:

Post a Comment